Tuesday, February 1, 2011

kehidupan yang baru sebagai lab teknology

pabila seorang guru menayankan kepada murid2 nya tentang cita2 nya,maka murid itu akan menjawap seperti berikut......

 awak nanti dah besar apa cita2 awak??? saya nak jadi tentera cikgu,saya nak jadi bomba cikgu,sya pulak nak jadi guru cikgu dan lain2 lagi.murid2 itu begitu bersemangat menjawap soalan tersebut,tapi bagi aku bila ditanay soalan tersebut maka aku buntu kerana xthu apa cita2 ku?????

begitu la apa yang berlaku pada cita2 ku,tiada cita2 ia membuatkan aku terasa begitu terasing dari orang lain yang mempunyai cita2,namun suatu hari semasa di matrikulasi aku mendapat surat tawaran masuk ke suruhanjaya perkhidmatan awam (SPA) sebagai juruteknologi makmal,aku menerima tawaran itu dan meninggalakan matrik,

memasuki spa 


setelah mengharungi segala temuduga dan exam,maka akutelah bernasib baik mendapat pekerjaan ini,aku bertanya pada diri ku......mungkin ini adalah pekerjaan ku pada masa depan jadi aku mesti mendapatkan pekerjaan ini,maka terdetik la dihatiku supaya menjadikan pekerjaan ini sebagai cita2 ku.

menjadi pelatih
pabila sampai sahaja di MSU aku dan keluarga melapor diri dan mengisisi borang yang patut,orentasi dijalankan dengan jayanya,aku dianggap sebagai budak cina dimana sahaja aku pergi kerana orang mengatakan bahawa aku macam cina,tapi aku tak kisah siapa diri ku asalkan aku mengapai cita2 ku sebagai juruteknologi makmal.segala kehidupan dikampung terpaksa di campur dengan kehidupan di bandar,namun adat mesti dijaga,

semasa latihan
segala cabaran mula menimpa,mengenali orang lain dan suka duka,














































semoga cita2 ini tercapai ............................................

No comments:

Post a Comment